lördag 25 maj 2013

Fältsäsongen 2013 - nu kör vi!

Äntligen får jag slippa datorn ett tag och gå ut i fält istället! Utbildning i Hamra med bra folk och tokintressanta dagar. Jag tror jag har känsla för själva kvalitetssäkringsjobbet, även om det är mycket att trycka in i skallen under få dagar. Min akilleshäl är alla dessa arter; signalarter och rödlistade arter. Bara att försöka lära sig så snabbt som möjligt! Lyx att kunna ha Asta med på jobbet och hon sköter sig för det mesta! 

Lunch och utb i Börningsberget strax utanför Hamra.

Vindfällen i Hamra Nationalpark. En av Sveriges få urskogar.

Kulturminne! En gammal fäbod från 1600-talets mitt! En otroligt vacker plats!

Två trötta prinsesshundar som vilar upp sig i varsin säng. Sötnötter!

Här snackar vi krokodilbark! 

I Hede Urskog bland 500-åriga tallar. VACKERT!

Hede Urskog. Brandljud från sex olika bräder i samma gammtall.

Glad tjej i sitt rätta element.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar