lördag 25 maj 2013

Göteborgsvarvet 2013


2.00.18. 

Missade mitt mål med 18 sek, men eftersom det var närmare +30°C vid starten känner jag mig SJUUUKT nöjd. Ville lägga mig i diket efter 2 km, men SOM TUR VAR började det hagla sidledes efter 5 km. Då kunde jag äntligen börja springa normalt! Hade några grymma km mitt i loppet då jag låg runt 5.15 min/km, får ta med mig det till nästa år och ta revansch då helt enkelt! :)

E's löparknä ville tyvärr inte läka, så hon stod vid sidan av och hejade. Trist att det blev så, vi skulle ju springa hand i hand över mållinjen, men det är såklart inte värt att riskera ngt! Nästa år kanske?!

Jag sprang i Team Sweden, ett lag som anfördes av vår egen Björn Ferry, en av sveriges bästa skidskyttar. Himla kul då många hängde runt vallabussen och fick en pratsund med skidskyttarna. Ferry sprang om mig 2 km efter start (han tog det lugnt; "bara" 5 minuters-tempo), fick en "Tjena!" när han trippade förbi på lätta ben och jag ville mest lägga mig ner och smälta bort!

Hade för övrigt en härlig helg med trevligt folk, Kim kom dessutom ner och överraskade! Hjärtat! Grillade på kvällen, gick lite slakkline och kollade sporadiskt på Eurovision. Körsbärsträden blommade och Götet visade sig från sin bästa sida. Kunde inte blivit en bättre helg helt enkelt!

Följ länken nedan för mitt resultat:


Utsikt från Skidskyttarnas vallabuss.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar