torsdag 21 februari 2013

Sååååå Glad!!

Asta har en tendens att stressa upp sig över allt möjligt, border collie som hon är (till största delen), är det inte speciellt överraskande men iaf. Hon får inte panik, men hon blir tokglad, hoppar, flåsar eller gör allt i "attackmode". Hittills har det varit en tålamodsprövande kamp med ett evigt dragande i koppel, stress i (framförallt) trafiken och fokus på allt annat än mig.

Idag kom genombrottet och JAG ÄR SÅÅÅÅÅ GLAD!!!!!!!!!

De senaste dagarna har jag gjort ett par förändringar; bytt till färskfoder och infört klicker. Under eftermiddagspromenaden hade jag en följsam, uppmärksam liten tös i andra änden på kopplet. HÄRLIGT!

På avslutningen för valpkursen fick jag lära mig att man på lättstressade hundar ska undvika framför allt majs, men även vete i fodret, eftersom det är otroligt snabba kolhydrater och inte ingår i deras "naturliga föda". När jag kom hem läste jag igenom innehållsförteckningen på Astas mat och där fanns både majs och en hel del spannmål. Därefter fick hon sin kvällsmat och sen blev hon, som en sockerhög treåring.

Poletten på matte trillade ner. 

Samma kväll mailade jag med bästa Östersunds Hundforum och fick massa tips och råd. Jag kör stenhårt på färskfoder sedan igår och redan nu märks alltså stor skillnad! YESSS!!!!


Äntligen en tom matskål!

Lunchmys - fördelen med hemmajobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar