måndag 25 mars 2013

Våffeldagen...

... kan vara årets bästa dag! :)
Ätit massvis med våfflor i alla former tillsammans med goda vänner idag. En favorit är helt klart våffla med hemmagjord hjortronsylt och västerbottensost! Mumma!

Förhoppningsvis har jag kolhydratchockatbort den lilla förkylningen, som ligger och smyger i systemet. Känner mig inte sjuk, men är långt ifrån pigg och kry. Om jag vaknar utan halsont imorrn har jag bestämt mig att dra igång träningen igen. Missat två härliga löppass, som ska tas igen med råge! :)

Igår var jag och Asta på unghundskurs nr 3. Vi möttes på stora torget i stan och vi tränade gå i koppel, skvaller, stadsagility, kontakt, bus, passivitet etc. Fokus och kontakten var verkligen kanonbra! 100% förbättring sedan förra gången! Hon försökte gå fram och tokhälsa på de andra hundarna ett par gånger, men jag röt ifrån på skarpen och hon kopplade! I slutet kunde stå typ 1 meter ifrån de andra hundarna utan att hon gjorde ens en ansats till att hälsa. Hon blev dessutom provocerad av en annan hund, som gjorde en lekinvit, men hon stod still och viftade på svansen, sen tittade hon på mig (!!!!!!). Gissa om hon fick stoooora kycklingbitar?? Känns skönt att äntligen se förbättring!

Efteråt mötte vi K i vinterparken, delade på en kolbulle och gick en ispromenad. Härliga söndag med vårkänslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar